Ny Kategori

Ja eftersom Mitt liv kretsar ganska mycket kring hästar så tänkte jag ha en egen kategori med dom. Som ni kankse redan förstår har jag haft en Ponny vid namn Pigalle som jag tävlade upp till MSV B hoppning med och Msv B fälttävlan.


Men jag har också en Till Ponny
Silver Boy 25bast i år och står i grannbyn hos några unga tjejer och ders familj tillsammans med ett shettis sto.
Silver köpte jag när han var 14 år och jag var 9 år alltså 11 år sen i år.. i Nov . Han tävlade jag upp till lätt B på men han var inte lika hoppglad som Pigge. Men jag har några placeringar med han, mest klubb då hindren var lite lägre.


Innan Silver hade jag en Shettis vid Namn Maskot som dock inte var min, men jag hade han som min egen, Han red jag in själv vid ca 6 års ålder barbacka. och red ca två år. Tack för den balansen.. Finns säkerligen spår än idag kvar från han och min tid.

Idag rider jag Northon en 8 årig valack med egna ideer! Han är nästa 180 cm hög och har tysk stam.
Är Sofias min gammla tränare sen ca 3 år tillbaka häst. Hon Tävlar dressyr på han och jag Hoppning. Har även planer på fälttävlan . Har ridit han lite från och till sen ca 11/2 år tillbaka men se i höstas lite mer seriöst och oftare.
Har varit ut på en tävling Orsa - Gick skapligt hans första Hopptävling.
Sen har jag kört serie tävling på hemma plan. 3 tävlings tillfällen .
Med följade resultat.

90cm- 2a 0fel
1m - ute missbedömming så jag gled av :S

90cm 2a 0fel
1m 10 fel -2 pet ett fel för tid.

90cm 2a 0fel grund- 4fel omhoppning.
1m 0fel och vinst.

Vilket också gav oss totalsegern i 90cm serien:)

Han går från klarhet till klarhet just nu.
och nästa tävling är Älvdalen i helgen

//Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0