Dagens funderingar!

Vilken dag! Ensam med barnen och det lyssnar inte ett dugg på mig, är för snäll, för tyst och säger inte vad som borde komma ut, känner inte att det är mitt ansvar att se till så de gör som det ska, men sanningen är ju att jag har ansvar! Känns ändå som att jag bara är här i väntan på nästa steg min kropp vistast i huset, stallet, bilen och så vidare men hjärnan går på hög varv långt härifrån ! Jag borde verkligen inte vara här, känner att jag är inte bryr mig nämnvärt och hoppas på snedsteg utan att jag gör de med flit, irriterar mig på små saker och börjar vantrivas.

Men ändå så är det bra på någotvis känner att jag vet lite mer, kan lite annat och börjar göra saker för att jag vill det utan att påvverkas av vänners intressen, killars dragningskraft och vad som känns förväntas av mig ! För det är ju ändå mitt liv och mina val, mina mål och jag kan inte alltid tänka runt hur alla i min omgiving tycker osv.

Nu borde jag sova

xoxo

Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0