Torsdag

Idag ska det inte göras så mycket egentligen, ska in och träna Ela och Gabbe en sväng :)
Jag vet inte men jag får en känsla av han att han inte alls är elak vem är det egentligen?
Jag tror att djur i allmänhet inte är elaka från start utan att det är människan som skapar den försvars mekanismen hos djur och eftersom dom inte kan prata så bits,sparkas dom!
Sen har vi dom dominanta djuren som man bara ger makt i händerna på dom och när dom tror att dom bestämmer får man sig lite smällar men jag har egentligen aldrig stött på någon häst  som jag inte klarar av att handskas med trotts den dominanta sidan. Och Gabbe har ju respekt för mig, han är söt snäll och helt supe mysig egentligen han behöver bara får lite stöd för den han är.

Ganska galet många tror säkerligen att djur inte ens har känslor! men jag tror det och jag tror att man ska behandla dom likt barn och tala klarspråk fast det blir ju med andra redskap en munnen. Svårt att förklara för jag gör det bara häst människa som jag är!  Och hästar gör ju som jag vill utan att jag totalt misshandlar dom men jag ska sammtidgt säga att jag är ingen äkta horsemanship människa och kan ge tillbaka. Men på senare år (efter min djävulska ponny pigalle -hatar att jag älskar dig) har jag blivit betydligt mycket lugnare och mera förstående !

Bla Bla...


Bästa minnet ever <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0