Alkohol kurs

Visste ni att om jag ger nån ett glas med vatten och säger att det är alkohol i och ni tror på det att ni kommer bli berusade .. Inte så att vattnet  förvandlas helt plötsligt till alkohol MEN era hjärnor kommer uppfatta det så och i hjärnan har man ett belöningsstystem och ni kommer bli glada precis som med alkohol..

Och tvärtom ger jag er alkohol och ni tror att det bara är vatten kommer ni efter en stund tror att ni är sjuka eftersom ni drack ju bara vatten..

Det var en ganska hämpnadsveckade grej jag lärde mej idag..

I grunden handlade kursen om hur Jag som serverings människa ska hindra er fyllon (ibland räknas jag där med) att inte dricka för mycket och i sin tur ska det minska våldet som sker bland fulla människor !

Det är vad min dag har bestått av mellan 8-16.30 eller 07.20-18.05 för med bussar och allt blev det den tiden !
Intressant fakta ? - Jo jag vet!

Efter denna dag tog jag en sväng förbi stan. Kanske ska ha nått nytt och fräscht på mej på lördag hittaden en kläning ska nog in och testa i morgon:)

Sen har jag ätit och kollat OTH bakat muffins och är nu inne på Gossip girl:)

Ska fortsätta titta nu
SeeeYA

Glöm inte min födelsedag friends :)
Pernilla

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det där har jag faktiskt varit med om. ( det första )
Det är egentligen helt sjukt att hjärnan luras på det sättet. Men bra ändå !
/ J

2008-05-08 @ 22:41:48
URL: http://jennniferke.blogg.se
Postat av: Maja

När fyller du? grattis!

2008-05-09 @ 09:49:58
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0